понедељак, 23. новембар 2015.

NESHVAĆENI INTELEKTUALCI

Svaki gost sve što čuje tumači i razume na svoj način. To mogu da budu različita mišljenja između supružnika i njihove dece. Gosti su uvek ljubazni i pristoji. Naši ljudi takvu ljubaznost bi protumačili kao veštačku,jer ne priliči našem ukusu. Verovatno komentar bi bio "koji pederi"
Jako su mi dragi gosti iz bivših YU republika koji Beograđane doživljavaju kao mangupe. Takvo osećanje nemaju prema ostalim građanima Srbije. Pitate se kao ja to znam?
Gosti starije generacije pitaju za sve kafane koje danas ni ne postoje gde su oni provodili svoju mladost sedamdesetih i osamdesetih. Dok mlađi mi kažu:
"Prošli put kada smo bili u Beogradu bili smo na splavu Play, Crni panter, Krivi Stojko, H2O, Freestyler, Blaywatch, u klubu Akapulko, Savani, Principalu, u restoranu Reka, Stara koliba, Savamala, Na kraju sveta.
Oni verovatno od mene očekuju da im kažem: "Daaaa sinoć sam se vratila sa pomenutih" ili
"Do malo pre sam bila za kafanskim stolom i pevala "I tebe sam sit kafano"
Nije da Beograđani ne izlaze, ali je daleko od onoga što drugi misle od njima.
Oni nisu ni svesni da je moje poznavanje noćnog života upravo zahvaljujući njima. Odlično poznajem ukus hrane, izbor pića, ažurnost konobara. Gosti su me obavestili o izgledu pevačica i trbušnih plesačica.
Sledeću sliku koju gosti imaju o Beograđanima je da se oni prenemažu.
Hajde, objasnite Vi meni što se vi folirate u očima drugih?
U stvari Vi ste navikli na sve te komentare i više se i ne osvrćete, pelcovani ste na te glasine, kao studentkinja kada joj po ko zna koji put kažu da je lepa.
A kakvi su Beograđani ispod šminke?
Pomalo vickasti u želji da zabave sebe i druge, malo nervozni u prevoz, oni ne čekaju penziju da bi uživali u svakodnevici, 15 minuta kašnjenja se računa kao dolazak na vreme, vole svoje prijatelje i za njih su požrtvovani. Ogovaraju "neprijatelje" koje psuju onako uz put. Uvek će vam izgledati kao neshvaćeni intelektualci. Često se žale na ambicioznost Crnogoraca i Bosanaca koje ismejavaju u vicevima, u stvari aludiraju na svog šefa u firmi gde rade. Uvek teraju po svome da ne ispadnu malograđani u sopstvenim očima.. Reći će vam da ne hvataju zjale u ulici Strahinjića bana i da ne kradu Bogu dane. Slaga će da puše samo 3 cigarete dnevno. Pokaza će vam da imaju malo duži jezik. Svog brata će opisati "Kada bi mu dao dve ovce da čuva, tri bi izgubio". Od juče nisu mogli da odbiju poziv za izlazak jer "Kud svi Turci tu i mali Mujo" uz opasku "Kad je bal nek je oficirski" Sutradan vam neće reći da su "Razbili glavu o vinovu lozu" jer nije teško naterati "žabu u vodu" Isključiće mobilni telefoni i o tome će pričati "Limburga meseca kad se majmuni šišaju"
Pitate me kako poznaju svoj grad? Evo ovako:
- Vi ste vodič
- Da
- Odlično, jako me interesuje tura "Podzemni Beograd", puno sam čitala o tome
- Baš lepo! Ali da li ste bili na klasičnoj turi razgledanja grada?
- Ne, nisam nikada bila
- Bilo bi dobro da vidite prvo Beograd na zemlji, posle ispod zemlje, zatim iznad zemlje i na kraju kao što bajke kažu: Bio jednom jedan grad u kome je planiran Beograd na vodi.

Нема коментара:

Постави коментар