понедељак, 23. новембар 2015.

SULEJMAN VELIČANSTVENI

Dan za gledanje strane televizijske serije u Jugoslaviji bio je ponedeljak. U 20.00 sati ulice su bile prazne i posle dnevnika svi članovi porodice čekali su da počne uvodna špica serije "Dinastija". Sutradan na poslu kolegama koje su bile sprečene i nisu gledale nastavak od juče prepričavali ste da li je došlo do dugo očekivane tuče između Aleksis i Kristl. Serija je vodila u pravcu da Blejk Karington na kraju sazna da je sam sebi otac.
Sećam se mojih Američkih turista koji me pitaju :
- Da li znate zašto je propala ideja komunizma u istočnoj Evropi?
- Ne znam
- Zbog Dinastije kao Američkog san
Danas je sve drugačije. Ne morate da čekate ponedeljak. Urednici TV programa pobrinuli su se da serije gledate svaki dan.
- iyi günler
- hoşgeldiniz
- bulmak daha iyi
- nasılsın
- çok teşekkürler
Šta se pravite da ne razumete? Ja znam da vi redovno pratite turske serije. Zahvaljujući njima završili ste početni kurs turskog jezika. Spazili ste grupu Turaka u Beogradu. Prilazite im i ponavljate izraze koje ste naučili gledajući seriju Sulejman Veličanstveni. Želite da proverite svoje znanje. Znam vas. Vežbate na mojim gostima. Što se mene tiče ne treba vam srednji kurs odmah upišite viši. Vi se čudite što ja ne mogu da vas pratim. Gledate me ispod oka. Vi ne znate da se zaustavite. Gori ste od turističkih vodiča kada se dočepaju mikrofona.
Gosti vas gledaju sa osmehom i ispravljaju pogrešan akcenat.
Pitaju Vas nešto, ali Vi ne znate da odgovorite, sležete ramenima, jer tog pitanja nije bilo u seriji. Ne brinite ja ću javiti reditelju da to stavi u seriju.
Turci vam u stvari kažu da su srećni što su u Srbiji, jer za dolazak ovde nije im potrebna viza.
U prvom delu serije bili ste zaljubljeni u jednog glumca, a u drugom delu u novog, jer starog ste izgustirali.
Da li vam moj turista liči na glumca iz serije? Zbunjena sam.
Da li ste očekivali da vam moj gost kaže "Hurem ljubavi života mog" Pravo da vam kažem vi ste predozirali turske serije. Pređite malo na španske i indijske.
...
Neki turisti dolaze zbog kockanja, neki jure mlade žene, a Turci vole dobro da se provedu, znači ćejf u pravom smislu te reči.
- Otkud Majo ti to znaš? To me gosti pitaju.
Mislili ste da niko neće saznati. Vi niste računali na lokalne konobare. Sve su mi rekli. Oni znaju gde đavo spava. Hvale se da ste vi njihovi najbolji klijenti.
Kod nas je veliki uticaj Turske kulture, a to se najbolje vidi u hrani. Ja sam više za slatku varijantu kao što su baklava, tulumba, tufahije.
U našem jeziku koristima 3000 turskih reči. Prvu kafeteriju u Beogradu otvorili su Turci 1522. godine. Danas Turci piju čaj, a mi pijemo Tursku kafu. Kada bolje razmislim, mi ne želimo da pređemo na čaj iz inata i uspomene na njih. Turci su topli ljudi kao svi južnjaci. Dobro poznaju svoju istoriju. Oni imaju svoje gledište na istoriju Otomanskog carstva, što je normalno. Kažu mi da su njihove namere bile najbolje. Ja im odgovaram da sve imperije liče jedna na drugu, a pokoreni narodi proklinju svoju sudbinu zbog njih.
Turci mi kažu:
- Svaki sultan je imao problema sa ženama i one su mu došle glave. Ne samo žene već i njena familija
Kako stvari stoje sultani su bili "papučari". Braćo Turci! Ja to nisam očekivala od vas.
To bi značilo da je vladar odlazio u pohode da se odmori od džangrizavih žena koje su mu legle na grbaču. Crni Sulejmane da znaš šta Turci u 21. veku pričaju o tebi ne bi ti palo na pamet da kreneš u nova osvajanja.
Kada to čujem setim se jednog vica koji mi je ispričao gost iz Izmira.
- Jedan čovek u Turskoj pronašao je čarobnu lampu. Duh iz lampe mu je rekao:
- Ti si najbolji čovek u Turskoj, da li imaš neku želju?, ja ću ti je ispuniti, jer ti to zaslužuješ
- Voleo bih da u mom gradu napravite još jedan most, jer je to svima potrebno
- Kako si ti dobar čovek misliš na druge. Hajde reci želju lične prirode
- Ja imam tri bivše žene i znam da je moja greška, jer ne mogu da razumem žene. Želeo bih da ih razumem i to je moja želja, duh odgovara
- Čak ni ja to ne mogu, hajde da se vratimo na prvu želju

Нема коментара:

Постави коментар