понедељак, 23. новембар 2015.

MATORI MOMAK IZ ČIKAGA

Da bi mogla da radim sa gostima iz Amerike moram pre svega da poznajem ekonomske prilike u Srbiji. To je prvi uslov. Zbog toga se oseća kao berzanski pripravnik. Statistička pogača mi je uvek u glavi. Njihova pitanja se najčešće svode na:
- Koliki je porez na dodatnu vrednost?
- Koliko iznosi porez na dobit?
- Koliki je porez na dohodak građana?
- Koliko iznose poreske olakšice?
- Koliki su doprinosi za socijalno osiguranje?
Ako se ovo gradivo ne poznaje gosti će biti jako razočarani.
Još ako ponovim cenu nafte i zlata na svetskom tržištu u poslednjih 20 godina, mogu da budem srećna jer sam im pronašla "žicu". Ako to ne uradim već zamišljam da se žale i pišu pismo agenciji "Nismo zadovoljni uslugom vodiča. Gospođa nije pomenula značaj kompanije Mc Donalds koja je finansijski jača od cele bivše Jugoslavije, koju trenutno posećujemo"
Posle ovih odgovora mogla bih da na tv-u vodim ekonomske teme. Dok u miniću flertujem sa gostima, zovite me Olivera Kovačević.
Kako prepoznati Amerikanca u grupi?
Imaju izbeljene zube, ogrlicu za čuvanje novaca ili torbicu oko struka. Uvek nose bejzbol kape i bedž tima za koji navijaju, samo govore engleski. U suštini su druželjubivi, topli i duhoviti, šale se na račun drugih Amerikanaca.
"On je Amerikanac, on to ništa ne zna, on je tupan i glupan". Pripazite ovde!
Baš u tom trenutku posmatraju vašu reakciju na ovu šalu, što je za njih važnije, nego to šta su rekli. Pošto su uhvaćeni u svojoj nameri., treba im reći da imaju dobar smisao za humor. Za sebe kažu da su naivni i da veruju u sve šta im se nudi u Evropi. Oni kupuju raznorazne antikvitete za koje se ustanovi da su kopije. Kažu:
"Mi znamo šta Evropljani misle o nama, zato sam ja odštampao sve o Srbiji na wikipediji, sinoć sam čitao"
"Naša istorija je kao rosa u podne"
"Svaki Amerikanac po malo bi voleo da je Evropljanin"
...
Posle završene ture gost mi prilazi
- Molim vas, treba mi vaša pomoć
- Recite
- Jutros sam kupio jaknu, jer je iznenada zahladnelo, ali nisam dobio potvrdu i poruku na mom tabletu da je novac skinut sa moje platne kartice. Mislim da je došlo do greške, hoću da se vratim i to da regulišem
- Idem i ja sa vam da vidimo o čemu se radi
- Želim ovo da dovedem na čistac , jer ne bih voleo da se zameram prodavačicama iz istočne Evrope. Ona će se setiti da jedan matori Amerikanac nije platio 8.360 dinara. Može da pomisli da sam to namerno uradio. Ako jedan Amerikanac nešto loše uradi, svi pričaju o tome, a svako dobro se podrazumeva. To je tako, svi generalizuju, jer je lakše.
- Odakle ste?
- Iz Čikaga
- Procenjuje se da 400.000 Amerikanaca srpskog porekla živi u Čikagu. Posle engleskog, španskog i poljskog, srpski jezik je četvrti po važnosti. Najpoznatiji Srbin iz Čikaga je glumac Karl Malden. Tamo je najveća srpska zajednica u Americi.
- Zašto Srbi biraju Čikago?
- Slična klima, kontinentalni grad i gde god da odu Srbi traže Srbiju. Nisu avanturisti da bi živeli na drugim mestima u manjini , vole da su u domaćem okruženju sa ostalima.
...
Kada smo ušli u prodavnicu gost je prišao prodavačici
- Sećate me se?
- Da sećam, ali vaša kartica nije prošla
- Zbog toga sam došao
Njen izraz lica je bio kao kod studenta posle položenog ispita. Osećaj olakšanja od koga je na tren zanemela. Spustila je pogled i sa suzama u očima rekla:
- Ja sam kriva, mnogo vam hvala, jako ste ljubazni, ne mogu da verujem
Videvši da ona plače gost je počeo da se šali
- Ne brinite ništa, Vi bi mene pronašli preko srpske zajednice u Čikagu. Ovaj matori momak je primetio, a moji vršnjaci, svi su senilni, zaboravljaju šta je bilo pre sat vremena. Vi ste meni spasili brak. Ja se zbog ovoga osećam kao mladić, nisam za bacanje. To je i moja žena videla.
...
Na kraju nam je rekao da je srećan, jer je imao uspešan dan. Na rastanku mi je namignuo.
Ja sam pomislila "Ovaj čovek stvarno zna sa ženama"

Нема коментара:

Постави коментар