понедељак, 23. новембар 2015.

PRIPREMA ZA TOUR DE FRANCE

Postoje neke stvari oko nas koje nas se dešavaju, a mi ih ne primećujemo. Koliko puta u toku dana pomenete vaše prijatelje ili se čujete sa njima. Moji gosti mi kažu:
- Ovde u kafiću ljudi ne sede sami, uvek u društvu koje se glasno smeje
To ponavljaju nekoliko puta. Često me pitaju:
- Šta je tajna uspeha male nacije u timskim sportovima?
- Druželjubivost je tajna. "Svi za jednog, jedan za sve"
To je ono što nam se dešava, podrazumeva, a to i ne primećujemo.
Novak Đoković je najčešće pominjano ime u mojim pričama i to sa razlogom, jer se najviše pominje na mojim turama. Gosti mi kažu:
- Najbolji je, on se tako lepo šali i sve redom imitira, a ja kažem
- To je Beogradski šarmer
Ovom prilikom želim da obavestim stanovnike Banjice da je zbog Noleta vaš kraj postao turistička atrakcija. Znam, drago vam je da čujete da živite na pravom mestu.
Ipak najpopularniji sport u svetu je fudbal. Svi znaju za Zvezdinu pobedu u Bariju 1991, poznato im je da je Jugoslavija izbačena zbog sankcija sa Evropskog prvenstva u fudbalu 1992. i na njeno mesto došla je Danska koja je te godine poslala prvak Evrope. Svi znaju za "navijača" koji je prekinuo utakmicu u Đenovi. Upravo on i njemu slični su najveće štetočine naše zemlje u očima mojih turista. Ja volim da se pohvalim uspesima naših košarkaša, odbojkaša, vaterpolista. Gostima je to manje poznato, jer ovi sportovi nemaju široku popularnost.
Najpoznatiji naš umetnik je Emir Kusturica. Način njegovog izražavanja kroz filmove je razumljiv Evropljanima i Južno Amerikancima. Splet emocija kroz radost i tugu, scene rađanja i smrti, simbolika crne mačke i belog mačora. Zbog toga dešava mi se da gosti traže da analiziramo njegove filmove detaljno kao likove iz školske lektire. Dive se njegovim metaforama, inteligenciji, karakteru i idejom Drvengrada na Mećavniku i festivala Kustendorf. Njegovi filmovi nikoga ne ostavljaju ravnodušnim, jer on odlično razume "mentalni sklop" ljudi koji ovde žive.
Najpoznatiji Srbin u svetu nauke je Nikola Tesla. Za njega su uglavnom čuli inženjeri po struci ili neko ko je pročitao knjigu o poznatim Srbima koji su svojim izumima doprineli čovečanstvu.
Svi drugi obično kažu:
- Tako se zove aerodrom u Beogradu
Svi su čuli za Josipa Broza ali ne mogu da veruju da je standard građana Jugoslavije u to vreme bio veći nego danas. Ja sam sigurna da oni misle da ja ne govorim istinu. Već sam navikla na to.
- Kako to moguće u vreme komunizma? ili kako vi kažete socijalizma?
Predajem se, svaka dalja priča je suvišna
Rado se setim gosta iz Italije i ture u Kući cveća:
- Jopis Broz je bio 32 godine stariji od Jovanke, a gost mi kaže
- To mi sviđa, ta mu je dobra! Čovek na vlasti, ima mladu i lepu ženu, osećam se kao kod kuće
Gosti su čuli za celokupnu političku garnituru u bivšoj Jugoslaviji, ali prema tome se odnose kao kada vi slušate izveštaj o ratu u Siriji. Čuli ste, a niste ni morali, nije važno.
Pa dobro Majo, Šta je njihova briga? Šta se njih dotiče? To me pitate!
Verujem da ste čuli za izreku
"Nije sve u novcu, ima nešto i u parama". Ovu izreku Jugosloveni nisu shvatili na vreme. Izbačeni su iz svih finansijskih "koloseka" kao Jugoslavenska reprezentacija u Fudbalu 1992. Kao đaci ponavljači po principu "Ko ne plati na mostu plati će na ćupriji".
Danas kada čujem u neobaveznom razgovoru da su se kod nas ljudi pokvarili i da ranije nisu bili takvi, sve gledaju kroz novac. Baš u tom trenutku sam sigurna da kaskamo za ostatkom Evrope najmanje 20 godina.

Нема коментара:

Постави коментар