понедељак, 23. новембар 2015.

STARE LJUBAVI

Poštovana Gospođo ...,
dugo sam razmišljala da li vredi pisati vam da se sve vraća sa merom koju smo zaslužili. Životni bumerang radi precizno, sve se vrti i kruži, posebno kada sabiramo greške koje smo napravili namerno ili ne. Nadamo se da zli duhovi ne čuju, zato kucamo prstima o drvo i kunemo se da "tako nešto" nismo imali ni na kraj pameti. Pravimo se nevini, opravdavajući svako svoje ponašanje radi što boljeg utiska.
Ja znam da ste Vi oduvek želeli da se bavite šou biznisom. To vam je uspelo u periodu socijalističke Jugoslavije. Danas svoje penzionerske dane provodite neprimetno. Po neki put se pojavite na naslovnim stranama nedeljnih magazina. U intervijuu kritikujete postojeću selekciju u društvu, na dajući ni jedan pozitivni komentar. Za vas je sve crno, ništa nije čak ni sivo. Žao mi je zbog toga. Izgleda da ne nalazite male životne radosti. Nemate snagu duha za to. To je apsurdno, jer često pominjete duševni preporod , a na sebi to ne radite. Za vas je dostojanstvo putokaz kojim treba ići. Krasi vas još jedna tipična srpska osobina, a to je tvrdoglavost, jer vas vreme ne menja. Vi se i dalje držite vaših stavova. Čak ni period od 30 godina ništa ne znači ni prema osobama koje su vaše stare ljubavi. Zarekli ste se da ćete i dalje ostati dosledni.
Kako ja to znam? To se pitate?
On je bio moj turista na razgledanju grada. Imao je želju da vas ponovo vidi, a Vi ste mu rekli da nemate potrebu da se ponovo srećete sa njim. Čak niste hteli da slažete da nemate vremena ili da ste zauzeti. Bili ste tako grubi. Da li je potrebno da kažem da je bio tužan? Niste pokazali želju za radoznalošću niti avanturističkim duhom.
Ja znam da ćete mi reći da je on čovek iz "male" Velike Britanije i nije vredan pomena. Možda ćete reći da je običan beskičmenjak koji se po stare dane seća svojih devojaka od Švedske do Grčke i evo ga ovde u Beogradu.
Ja ne znam vaše odnose, niti me je za to briga.
Ovo vam pišem jer želim da vam kažem da je on razumeo vaše ponašanje time što ste ponosni i čvrsti u svojoj odluci, kao što roditelj razume svoje dete kada napravi grešku. Pitao me je:
- Da li su svi ljudi ovde takvi?
Tako sam saznala za vas. Možda ste Vi i priželjkivali ovakav scenario, dugo se pripremajući za ovaj telefonski razgovor. Možda ste mu vi vašim ponašanjem dali do znanja da niste ravnodušni.
Meni izgledate nezreli , jer ništa nije za vek i vekova. Vi ne opraštate i ne pružate drugu šansu. Ja nisam tu da vam sudim niti njega da branim. Jedino vam molim da shvatite da su njegove percepcije, razumevanje, pitanja koja postavlja drugačija od naših standarda. Njegovo vrednovanje lepote našeg grada ima drugačije prioritete u odnosu na prosečnog turistu. Bojim se da Vi niste shvatili da su ljudi različiti. Gde je nestala vaša širina o kojoj javno pričate? Ovaj put ne možete da krivite ministra kulture . Svojim ponašanjem "nahranili" ste svoju sujetu. Verovatno pohvalili svojim prijateljicama dižući sebi cenu umesto aplauza na koji ste navikli u toku vaše karijere.
Za kraj ovog pisma, želela bih da vam kažem da se on vrlo dobro seća hitova "Riblje čorbe" iz "80-tih koje ste zajedno pevali.
Želim vam dobro zdravlje i sve najbolje
Maja R.

Нема коментара:

Постави коментар