понедељак, 23. новембар 2015.

IRAC IZ HERCEGOVINE

Pratite fudbal?
- Naravno! Muškarci vole fudbal, a žene fudbalere
- Žao mi je, promašili ste temu. Ja ne pišem o tome. To pišu novine koje izveštavaju sa Belgrade Fashion Week-a u kome se pojavljuju fudbaleri i njihove izabranice. To je danas, nažalost, postala naša fudbalska scena. Ja imam konkretno pitanje:
- Da li znate kako se zove postignuti gol u sopstvenoj mreži? Zove se Balkanski gol, jer oni sami sebi daju autogolove. Tačnije, to je specijalnost srpskih fudbalskih "navijača".
Kada bi, kojim slučajem, domaći "navijači" znali koliko štete nanose društvu, sami bi otišli u policiju, bez prisile, kleknuli na kolena i rekli:
"Ako Boga znate, molim vas da ostatak živote provedem van sportskih događaja, daleko od civilizacije."
To bi bio izraz njihovog pravog patriotizma i poštovanja prema građanima Srbije. Mi bi im na tome bili zahvalni.
U odnosu na sve druge igre loptom. fudbalske igre se najduže pamte. Sećam se, kada je Španija 2010. postala svetski prvak u fudbalu, nekoliko dana posle toga sam imala grupu iz Španije koja mi je rekla:
- Istorija naše zemlje može da se završi. Nije važno šta je bilo, nije važno šta će biti, bitno je da smo mi najbolji na svetu.
- Čestitam!
Kada se u Beogradu igra derbi, grad izgleda kao pod opsadom. Policija se sreće na svakom koraku, a moji turisti pitaju:
- Ovo su vaše anti-terorističke snage ?
U tom trenutku se osećam kao Marija iz "Otpisanih"! Šta treba reči?
"Obezbeđenje je pakleno, u okruženju se nalazi treća pešadijska, četvrta oklopna, peta tenkovska divizija'', ili da se pravim naivna:
"Kriger, otkud vi, prvi put vas vidim ovde, šta je razlog vašeg dolaska?"
...
Mart 2011. Prilazim grupi irskih navijača koji očekuju turu razgledanja grada.
- Vi ste Maja Rogan?
- Da.
- Vi ste iz Irske?
- Ne, ja sam iz Beograda
- Rogan je prezime iz Irske!
- To je prezime mog muža, a on nije iz Irske!
- Odakle je on?
- Poreklom iz Hercegovine.
- Nikad čuli, Vaš muž je Irac iz Hercegovine?
To znači da nikada nisu čuli za ''Gorski vijenac'' i kneza Rogana, koji kaže:
''Ćud je ženska smiješna rabota ,
ne zna žena ko je koje vijere,
stotinu će promijeniti vijera
da učini šta joj srce žudi!''
Oni ne znaju da je biti Hercegovac filozofija života jer, ko se nauči životu na ljutom hercegovačkom kršu, taj postaje pametan kao da je nekada bio star i zna pošto je šta u životu.
- Mi smo došli na utakmicu Srbija- Severna Irska. Došlo je 260 navijača iz Irske. Na utakmici će biti porodice igrača i 55.000 praznih stolica, jer će Marakana biti prazna, vaši navijači su kažnjeni.
- Bojali smo se da dođemo u Srbiju zbog vaših "opasnih momaka" na stadionu.
- Ne brinite ja sam sa vama!
Počinju da skandiraju moje ime i prezime. Verovatno se tako, u tom trenutku, osećaju fudbaleri kada postignu gol. Pevaju navijačke pesme. Prolaznici im prilaze i rukuju se sa njima.
- Mi smo dobri momci, nismo opasni, navijamo za Irsku, a kada popijemo, navijamo za Srbiju.
- Pročitao sam na internetu da su Beograd osnovali Kelti. Da li je to tačno?
- Da, jeste!
- Mi smo u jednom irskom okruženu, keltski grad, vodič sa preziva irski! Vraćamo se svojim korenima.
Dovoljno je da jedan od navijača počne pesmu, svi ostali pevaju već promuklim glasom. To je simpatično treći i četvrti put, ali deseti put, već ima drugi smisao.
- Idemo da vidimo onu veliku crkvu Svetog Partika i da se pomolimo Bogu da se dobro zabavimo večeras!
- Mislite, crkvu Svetog Save?
- Na to sam mislio!
Kada gosti malo popiju, razni sveci im se priviđaju.
- Obožavam slovenski tip žene!. To su najženstvenije žene. Boginje! One su rođene da budu žene. Meni se čini da je ovde pet puta više žena nego muškaraca.
- Zato što samo žene primećujete, kažem ja
- Istina.
- Mi pratimo našu reprezentaciju na utakmicama. Znamo da imamo lošeg trenera, loš napad i vezni red, jedino je odbrana dobra.
- Večeras ne igra Nemanja Vidić i to je naša najveća sreća. Imate bolji tim od nas. Za nas je najvažnije da se večeras dobro zabavimo.
- Spremi ste za turističku turu?
Gosti odgovaraju pesmom.

Нема коментара:

Постави коментар