понедељак, 23. новембар 2015.

BUDITE RAZUMNI

Topola 2010. Radim jednodnevnu ekskurziju sa brucošima Tehničkog fakulteta. U toku ručka ćaskam sa profesorom :
- Bilo bi mi drago da moji studenti mene premaše, to znači da sam i ja nešto vredeo, imao bih razloga da se hvalim
- Kada vam je bilo najteže u toku vaše karijere?
- Na početku "90-tih kada je bilo najteže imati širinu da pozitivno i edukativno utičete na studente. Ne samo meni već svim mojim kolegama. Koliko god da se trudite mislite da nije dovoljno i svaki dan se preispitujete.
Potrebno je uticati na mlade ljude da imaju samopoštovanje, blagu narav, pravo prijateljstvo među kolegama, bez sujete, zavisti, jer kao što rđa razjeda gvožđe, tako zavist uništava zavidnika.
Ocena koja se dobije nije najvažnija, važna je vrednost koju nosimo u sebi i da uvek imamo meru u svim stvarima. To je moć intelektualca. Zato se studira. Potrebno je motivisati studenta da kada završi fakultet shvati da svakoga dana treba da napreduje. Život ne treba uzeti ozbiljno, jer vas iza uglu čeka novo razočarenje. Ništa se ne dobija bez truda, nekome je studiranje borba, a nekome berba. Životne nevolje nas uče da cenimo dobar život. Čime god da se bavite , treba da nađete lepotu, ako je moguće zadovoljstvo. Nas studenti ocenjuju kao što mi njih ocenjujemo. Život nam vraća ono što mi drugima dajemo. Ja kada sam završio studije često sam se sećao ovakvih razgovora na ekskurziji šta su meni moji profesori govorili, ali najduže se pamte naši ljudski postupci...
...
Beograd 1992. Ekonomski fakultet. Ispitni rok.
-Sledeća je Marina Janković. Izvucite pitanje. Želite da pišete koncept?
Posle 10 minuta
- Danas sam imao udarnički dan. Vi ste Marina 62. po redu, a ostalo je još 8 studenata. Od toga samo je 6 položilo. Koji sam baksuz danas. Jel tako? Da ne kažem neku drugu reč. Kako se to kaže? Danas mi je loš horoskop. Tačnije meni je dobar, ali vama je loš. Da Vas čujem , izvolite, koje je prvo pitanje?
Posle 15 minuta...
- Vidim da ste spremili prvi deo gradiva ali ne i drugi. Dobro znate da plus i minus daju minus. Recite mi odakle ste vi poreklom? Iz Bosne?
- Iz Sarajeva
- Zašto niste valjano spremili ispit? Niste očekivali dodatna pitanja?
- Nisam stigla
- Zašto
- Radila sam
- Šta ste radili?
- Radim u jednoj firmi kao čistačica
- Dobro radili ste pre podne ali popodne ste mogli da učite
- Popodne takođe radim
- Šta radite popodne
- Radim kao čistačica u zgradi gde stanujem
- Hoćete da kažete da imate dva posla?
- Da
- Da li neko od ovde prisutnih radi dva posla?
Niko ne odgovara
- Da li radi neki posao od koga zarađuje za život?
Niko ne odgovara
- Sve neka zaštićena deca od roditelja, baš interesantno!
Vi ste Marina, pozitivan primer jer ekonomske principe primenjujete u praksi za razliku od ovde prisutnih kolega koji to samo teorijski znaju. Zbog toga ćete dobiti ocenu šest i mislim da je to u redu što se mene tiče.
- Ako meni date šest to znači da ste trebali da date svima pre i posle mene. To nije u redu.
Uzima svoj indeks i odlazi u pravcu izlaznih vrata.
Profesor joj kaže:
- Molim vas, vratite se. Sedite da vam kažem nešto. Ne brinite se vi za vaše kolege. Oni su moja briga. Da imaju nešto protiv oni bi do sada pustili glas. Ja hoću da vam ispričam moju priču. Sedite, sedite...
Ja imam bivšu i sadašnju ženu. Njih dve se prepucavaju preko moje grbače. Šta god ja da uradim kriv sam. Kada god imam dobre namere opet sam kriv. Vi se upravo tako ponašate prema meni. Ja sam obrazložio svoju ocenu i iza nje stojim. Ništa ne brinite, ja ću pratiti vaš rad i dalje. Ako mislite da ste sa mnom završili varate se. Ja vas uvek negde čekam ovde na fakultetu. Evo ovde prisutne kolege u glavi već prave ljubavnu aferu između mene i vas. Neverovatno, ja sam opet kriv, zato budite razumni i dajte mi vaš indeks koji ste mi oduzeli na grub način. Želim da završim ovaj dan kako dolikuje jednom profesoru. Molim Vas nemojte vi to da kvarite. Sledeća na redu je Maja Đukić.

Нема коментара:

Постави коментар