понедељак, 23. новембар 2015.

5+

- Da li se sećate testa iz fizike?
Čovek se nalazi u čamcu na jezeru i želi da odredi masu čamca M. Kako to da uradi, ako zna svoju masu m i poseduje samo traku za merenje dužine?
- Kontrolnog iz biologije?
Kako se naziva belančevina u krvnoj plazmi koja omogućava zgrušavanje krvi?
- Usmenog iz hemije!
Napišete formulu fruktoze?
- Da li se sećate pitanja iz istorije
Koje godine je bila Bostonska čajanka?
Sećate se časa iz geografije gde ste na slepoj karti pored rednih brojeva upisivali nazive država.
- Ili pismenog iz srpskog .
Zašto je Ana Karenjina nosila crvenu haljinu na balu? Kompletna analiza, uzroci i posledice tog čina?
Znam to ste skoro ponavljali, jer učite sa svojom decom i obnavljate gradivo. Jednom ste rekli da je mnogo lakše raditi u Urgentnom centru nego prelaziti gradivo po drugi put, zato što ste baš sinoć do kasno vežbali sa sinom jednačinu:
3(x-2)+2(3-x)=5(2x-4)
Molim vas nemojte misliti da je bilo uzalud, jer niste u pravu. Ako mislite da je školski sistem loš i da ničemu ne vodi , dogurali ste u ćorsokak. Da li vidite neku pozitivnu stranu? ...Potrudite se da vidite. U moje vreme školski sistem je imao za cilj da vam pruži znanje i logično razmišljanje i zaključivanje. I u tome je uspeo kod većine Jugoslovena. Puno se učilo, ponekad i previše i to je svima poznato. Ali šta je nedostajalo? Radeći sa mojim gostima iz zapadne Evrope u zemljama gde je veliki uticaj Anglo-Američke kulture pragmatičnost u razmišljanju, racionalnost u razumevanju sagovornika je baza njihove komunikacije. Emocija je svedena na minimum. Oni to smatraju detinjastim i nezrelim. Često su rezervisani u razgovoru. Sa druge strane pouzdani su, korektni, sigurni, pristojni, uljudni, najčešće dobronamerni. Očigledno je da se u sredinama iz kojih dolaze nije polagalo pažnje na širinu i dubinu određenih pojmova iz raznih oblasti. Dešavalo se da gosti nisu čuli za pojmove koji su bile sastavni deo obrazovnog sistema u Jugoslaviji, kao što je Mendeljejev (Periodni)sistem, Balkansko poluostrvo, Grčka mitologija, Molijer, Pitagorina teorema...to je verovatno čudno za nas. Isto tako za njih smo mi čudni, jer se emotivno izražavamo i izgledamo kao da je emocija "pojela" racijo. Tada sva "širina" pada u vodu. Ja znam da nisu svi takvi ,ali oni nas tako vide.
Organizacija i planiranje putovanja je njihova jača strana. Sve ide rutinski, kao da su ovde već bili ranije. Ne pravi se frka bez razloga. Ovo su moja zapažanja, jer nemam nameru nikome da sudim. Više mi se sviđa da pravim viceve o svemu.
Ja sam mnogo naučila do mojih turista. Trudila sam se da učim od pametnijih od mene.
Kada bi se gastronomski izrazila naša (Balkanska ) emocija to bi bio opis i miris jela "Teletine ispod sača" a kao mojih gostiju svež hleb sa ribljom paštetom. Kada to osetim na turi kroz glavu mi prođu slike naših ljudi koji više ne žive u svojoj zemlji već su svoju sreću potražili na mestu gde žive u sistemu u kome se zna "ko kosi ,a ko vodu nosi". Ja znam da vam u životu uvek ostaje neko kajanje, ali kada ste sa mnom u društvu molim samo pozitivne misli. Kako ja kažem 5+. To svi znaju koji me poznaju.
Nadam se da se sećate mojih ranijih predloga. Danas imam jedan novi za vas. Radi se o zahtevu za turističkom ponudom koji sam dobila e-mailom . Ovo je primer kako zahtev treba da izgleda. Gospođa T. organizuje putovanja za svoje prijatelje koji su članovi gradskog hora u Kopenhagenu, očigledno je da ima bogato iskustvo u putovanjima. Ne bavi se profesionalno turizmom. Predlažem da ovo pažljivo pogledate i molim da se moj predlog usvoji i stavi u turističke udžbenike. Šaljem u originalu na engleskom jeziku . Taman odlično da obrišete prašinu sa engleskog rečnika koga niste otvorili već godinu dana i pronađete nepoznatu reč.
Dear Maja,
It is a concert journey, but as none of the participants - except the
conductor - have been in Serbia before, I want us to make best use of
time / combine time during which they will learn something about your country.
Circumstances for the actual group as follows:
I - Number of Participants
30 + 1 (me)
II - Date of Arrival in Belgrade Airport from Copenhagen / DK
19.10.2013 at 22.05h - AIR SERBIA
III - Date of Arrival from Belgrade Airport for Tivat / MN
21.10.2013 at 13.45h - AIR SERBIA
IV - Bus Assistance
19.10.2013 at 22.30h - From Belgrade Airport to Hotel xxx
20.10.2013 at 09.00h - From hotel - City Tour incl. Tito's Memorial and
ends when brought close to the restaurant
20.10.2013 at 19.30h - From hotel t/r dinner place inside Belgrade town area
21.10.2013 at 11.15h - From hotel to Belgrade Airport
V - Lunch
20.10.2013 at 13.30h - Skadarlija (Veal soup, mixed meat, salad + strudel, )
VI - Dinner
20.10.2013 at 20.00h - I would like to have it arranged in 'Kalemegdanska Teraza, nice place, but noisy, if other activties are taken in. What would you suggest (?)
- Madera' (?)
Prices
Maja, will you kindly inform me about the price of the following:
I - Bus
IV - Lunch (ca. 10 EURO / p.p.)
VI - Suggestion for place of dinner
VII - Your service
I should appreciate your information regarding boat - the dirigent / Ole Reuss Schmidt has promised the choir this experience.
Do you have nice map of Belgrade. Thanks if so. .

Нема коментара:

Постави коментар