понедељак, 23. новембар 2015.

DOĆI ĆE MACA NA VRATANCA

Ulazite u restoran. Primetili ste mesto pored prozora. Prilazite stolu, skidate mantil koji stavljate preko stolice, sedate i zatvorenih očiju slušate tišinu oko vas, jer ste vi jedini gost . Prilazi vam konobar sa pitanjem:
- Da li želite samo piće ili jelovnik?
- I jedno i drugo
- Sada ću da pustim muziku za vas
- Nema potrebe, ovako mi se više sviđa. Htela bih da naručim za predjelo "Losos karpaćo", za glavno jelo "Burginjon" uz grilovano povrće, i flašu "Šardonea"
- Flašu ili čašu, zbunjeno pita konobar
- Flašu jer imam razloga za slavlje
- Da li smem da pitam , šta je razlog?
- Ne smete, ali ću vam reći , jer sam dobre volje, dala sam otkaz na poslu
- Šalite se
- Ne
- Stavila sam tačku na jedno životno poglave i tome treba da nazdravim. Treba nazdravljati novim počecima i radovati se životu.
Hoću da zaboravim na mobing, maltretiranje, ponižavanje, šikaniranje, udvaranje, zajebavenje u krug.
Ja ću malo da popričam sama sa sobom, a vi se pravite kao da nisam tu. Evo isključujem telefon.
Iznoseći vaše razloge niste spomenuli da ste vi dali otkaz, jer ste znali da već sledećeg meseca poslodavci planirali da vama daju otkaz. Vi niste hteli da čujete otrcanu frazu: "Zahvaljujemo se na saradnji, zadovoljni smo vašim radom u našoj firmi, ali prestala je potreba za vašim radnim mestom, želimo vam sve najbolje" Vi još nećete da prihvatite činjenicu da ako nekog nema bez njega se može. Za vama niko neće plakati. Svi su zamenjivi. Nema potrebe da dramite, vi ste u firmi po potrebi bili glavna i sporedna glumica, nekad dubler ,ali najviše statista. Upravo uloga statiste je prevagnula da date otkaz. Izlazite iz filma jer režiser menja glumice. Prihvatite činjenicu da dolaze mlađi i lepši od vas koji dobijaju prioritet.
Vi se jako dobro sećate ovog restorana i mesta gde trenutno sedite, jer ste u njemu bili pre 9 godina kada ste nazdravljali razvodu braka. Naručili ste isto jelo kao i danas i zbog toga vam nije bio potreban jelovnik. Sliku iz tog perioda ste vrteli hiljadu puta u glavi. Bivši muž vam je tada rekao da ste ga kastrirali u svakom smislu. Od tada vam teško pada uloga gradske "polovnjače" nepoželjni za sve buduće staromodne svekrve. Vaša deca vas stavljaju u poziciju taoca. Ćerkama govorite:
- Vodite računa šta radite i kako se ponašate. Ako završite u dnevnim novinama jedna od usputnih rečenica će biti "Ona je ćerka razvedenih roditelja"
Od kako ste se razveli vaš bivši muž je počeo da piše. Pozvao vas je na promociju svoje treće knjige. Poslali ste mu poruku u kojoj ste napisali:
- Čestitam. Ti si jedan od onih pisaca koji su više napisali knjiga nego što su ih pročitali. A ono što si do sada napisao si prepisao. Tako mogu i ja da pišem.
Njegov odgovor je bio:
- Ništa se nisi promenila, razmišljaš u stilu raspuštenice, to ne priliči majci moje dece.
Koliko ste samo energije potrošili prepucavajući se i više niste imali želju za daljom razmenom poruka. Biti razvedena je isto kao i sa osobom koju udari auto. Posle toga, na svakom uglu gleda i levo i desno i kada treba i kada ne treba. Tajna srećnog braka je i dalje nepoznanica za vas. U glavi su vam njegove reči "Kada porasteš i razmisliš samo će ti se reči".
Brat vas je odavno pozvao da se uortačite i zajedno radite na proizvodnji i uzgajanju sezonskog povrća. Vi ste rekli:
- Nisam luda da se bakćem sa tvojim staklenicima i plastenicima. To neću nikada da radim kao što ni Morava neće biti more.
- Doći će maca na vratanca
Evo vi ste od juče na tim "vratancima". Došli ste kod brata nenajavljeno, iznenada. Bili ste manji od makovog zrna. Kada ste ušli nasmejali ste se i rekli:
- Došla sam kod tebe
- Znao sam da ćeš doći kad-tad
U njegovom pogledu videli ste: "Uvek sam bio u pravu", "Pobedio sam, a ti si izgubila", "Potpiši kapitulaciju mlađem bratu"
Progutali ste pljuvačku koja vam se činila da ima deset tona težine, rekli ste mu u maniru starije sestre:
- Mali ! Dosta je bilo zafrkavanja i šuplje priče, hajde nešto da radimo.
...
Tur lideri koji dolaze sa dalekog istoka imaju glavnu ulogu na razgledanju grada. Moja uloga je sporedna ili preuzimam ulogu statiste. Oni dominiraju, vedre i oblače, planiraju uz reči:
- Ja goste znam odlično, samo ti mene slušaj
Meni se neki put čini da im on prepričava "Tihi Don" ili "Rat i mir", ali šta god bilo, predajem se, jer ne razumem njihov jezik.
Za sav svoj trud očekuju dobru napojnicu na kraju ture.

Нема коментара:

Постави коментар