среда, 5. август 2015.

TABLICA MNOŽENJA I DELJENJA

Matematika je reč grčkog porekla i znači učenje. Moji Grčki turisti uvek ponavljaju "Svi pričaju grčkim jezikom, ali mi to ne ističemo, jer nema smisla da se pravimo važni pred drugima, posle ima svi da nas mrze"
Svi profesori matematike smatraju da se sve može rešiti matematikom "Matematika je svuda oko nas" . To im je dobar izgovor, jer ih je mrzelo da čitaju lektiru i analizu teksta. "Šta je pisac hteo da kaže?" Koliko ste puta kasnije zbog matematike imali noćne more?
Sanjate da vas profesor izvodi pred streljački stroj, čitajući presudu dok kiša rominja u predvečerje.
"Zbog lošeg poznavanja aritmetike, geometrije, jednačina i nejednačina, integrala... osuđeni ste na smrt streljanjem. "Imate pravo na poslednju želju"
"Molim za milost"
"Pali"
Budite se iz svoje postelje u 3.30 posle ponoći i još ne verujete da je to bila noćna mora. Očajnički tražite svoju diplomu sklonjenu da dnu fioke u plavoj fascikli. Ali ne možete da je nađete. Setili ste se! Pri zadnjem sređivanju kuće supruga je sve diplome stavila na drugo mesto. Pronalazite je. Uzimate i grlite diplomu. Pao vam je kamen sa srca. Ovo je bio samo ružan san. Idete do kuhinje da popijete čašu vode, jer ste ožedneli od straha. Vaša deca i žena i dalje spavaju i nemaju pojma šta vam se desilo. Sutradan ne pričate o tome, jer ne želite ni da se setite.
Šta bi naši profesori matematike rekli na to da neki turisti koji dolaze u Srbiju ne znaju tablicu množenja i deljenja. Tačnije za to je kriva moderna tehnika, jer na svakom mobilnom telefonu nalazi se digitron koji obavlja sve potrebne računske operacije koje koristi prosečan čovek.
...
Turisti u toku ture imaju različita interesovanja. Amerikanci su često otvoreni i druželjubivi gosti. Ono što je karakteristika za sve njih bez obzira na profesiju, a to je da su pragmatični. Verovatno je to jedini način da se opstane u zemlji od 315 miliona stanovnika. Vole da razgovaraju sa slučajnim prolaznicima i na taj način da "opipaju puls" lokalnog stanovništva.
Lep majski dan u Beogradu. Gosti uživaju u kafe pauzi.
- Ovde bake čuvaju malu decu?
- Da ili bake ili deca idu u vrtić
Pored nas Gospođa sa kolicima menja svom unuku pampers
- Dobar dan, vaš unuk je jako srećan što ima baku koja ima vremena da ga čuva
- Ja ne govorim engleski
Ja prilazim i prevodim
- Izvinite ja sam morala da zamenim pampers mom unuku
- Molim vas pitajte Gospođu da li zna odakle dolazi pampers?
- Ne znam, nije mi poznato, verovatno iz Nemačke, oni su pametni za tako nešto. To je najpametnija stvar koju je neko mogao da izmisli. Pampers je spas.
- Čovek koji je prvi izmislio pampers zove se Viktor Mails. On je bio moj prvi poslodavac. On je Amerikanac.
- Neka je živ i zdrav 100 godina
Gost počinje glasno da se smeje.
- On je umro 1997. godine kada je imao 100 godina starosti. On je prve pamperse isprobavao na svojim unucima "60-tih, kada me je zaposlio. Kolika je cena pampersa ovde?
- Veliko pakovanje je 1.600,00 dinara
- Moram da uzmem digitron
- To je oko 13 evra, kaže Gospođa
- Koliko je to u Američkim dolarima?
- Koliko je dolar
- 110 din
- To je onda 14,50 $
- wow , Vi ste knjigovođa po struci?
- Ne nisam, ja sam bila radnica u fabrici Beko, a sada sam u penziji
- Računate bez digitrona?
- To je lako, za teže koristim digitron
- Ja za sve koristim digitron. Vi ste super baka. Svaka vam čast.
- Nastavljamo sa turom. Pauza je gotova. Pozdrav.

Нема коментара:

Постави коментар