четвртак, 16. јул 2015.

NAŠA CRKVA ZOVE SE IKEA


Nikada mi neće biti jasno zašto se Švedski sto kod nas tako zove. Šveđani kada planiraju ovu vrstu posluženja uzimaju u obzir 350 g hrane po čoveku. To podrazumeva salatu, glavno jelo, sos, kolače, voće i peciva. Evo ja predlažem u Srbiji da se promeni naziv i da se zove npr. Zlatiborski sto. Tu se servira pršuta, slanina, sir, kajmak, jagnjeće i praseće pečenje, turšija, ajvar i sl. To bi bilo adekvatno. Molim da se moj predlog usvoji! Muškarci iz Skandinavije uglavnom izgledaju sportski i vidi se da ne znaju šta je proja, pasulj prebranac, čvarci i sl. Žene imaju lep ten, ali više se trude da budu feministkinje nego feminizirane. Videti ženu sa severa u štiklama je retkost, zbog većeg broja hladnih dana u godini. Nije ni čudo što je Anders Celzijus bio Švedski astronom iz XVIII veka koji je izumeo temperaturnu skalu.
Oni polako (usporeno) hodaju, jedu, tiho pričaju i kao da se u nekom usporenom filmu. Ali kada popiju počinju glasno da pričaju i smeju se, grle me i ljube. Tako da u toku dana i preko noći liče na Dr Jekyll i Mr Hyde-a. Sutra ujutru sve po starom. Ne sećaju se ni gde su bili, ni do koliko su ostali. Kažu mi "opustili smo se". Žale mi se da je njihov život dosadan. Putuju da bi "razbili" i osvežili svoju životnu svakodnevicu.
"Nama svaki dan liči jedan na drugi" "Blago Vama, ovde je pun grad ljudi posle 20 sati"
Oni istini za volju ni ne znaju šta su ozbiljni životni problemi. Oni su toliko zaštićeni da sami za sebe kažu da su razmaženi. Komunikacija je strogo racionalna i po neki put se osećam kao broker na berzi. Utisak mi je da ne razumeju dvosmislenost u igri reči.
"Mi smo neobični par, u braku smo već 12 godina i još se nismo razveli"
"Imamo troje dece i to su naša zajednička" "Neke žene u Švedskoj imaju troje dece sa tri različita muškarca. Ona nije udata, slobodna je i to je način da ima veću alimentaciju i da ostane sa decom kod kuće" To su znači Švedske sponzoruše.
Nikada ne postavljaju privatna pitanja i to smatraju neukusnim. Kada nekom gostu ja uputim kompliment na njegovom licu se vidi skriven osmeh i crvenilo. Gost prošaputa "Hvala vam".
...

Tur lider gostiju iz Švedske drži itinerer i pita me:
- Koliko nam treba od Terazija do Skadarlije?
- 15 minuta pešice
- Ja procenjujem da nam treba 18 minuta zbog čekanja na pešačkom prelazu.
Naravno kao svaki prosečni Balkanski čovek(žena) pitam se da li me ovaj čovek zeza, ne bi da koristim neku grublju reč. Da li je to neki Švedski štos? To bi mi rekli cepidlačenje sa severa Evrope.
- Imamo klasično razgledanje grada koje traje 2 sata, sa gradskom gužvom 15 minuta duže, ali ne možemo više da tolerišemo od toga. Idemo da vidimo znamenitosti grada i u programu je poseta Hramu Svetog Save. Žao mi je, ali moja grupa nije zainteresovana za sakralne objekte. Ja znam da je to običaj ovde, ne želimo da vas povredimo, ali moram da poštujem želju grupe.
- Molim vas da ovaj odlazak u crkvu zamenimo odlaskom u prirodu. Šveđani više vole da su u srodstvu sa prirodom nego sa drugim ljudima. Kako prepoznati goste iz Skandinavije u beogradskom parku? Niko ne koristi klupe, svi sede i leže na travi i sunčaju se.
Kada bolje razmislim ovaj tur lider je u potpunosti u pravu. Znajući ranije grupe gostiju iz Švedske njihov ulazak u crkvu najčešće je sa rukama u džepovima poput glavnih junaka vestern filmova, obavezno sa žvakaćom gumom u ustima.
- Morate da nas razumete, mi smo jako pobožni ljudi, svake nedelje idemo u crkvu.
Ime naše crkve je IKEA.

Нема коментара:

Постави коментар