среда, 24. јун 2015.

PANTA REI


Mislili ste da sam sa Grcima završila? Eee, pa nisam! Ovo je tek bio uvod. U stvari, mislim da bi Grci bili zadovoljni da im posvetim sedam ili osam strana, ali ne i manje. No, hajde već, kada ste navalili.
            Stari Grci -  zamislite ih sa onim čaršafima kako pokrivaju svoja telo, samo što ne kažu: nema smisla da idemo goli! Pre nego što počnete da radite sa Grcima, treba malo da obnove njihovi filozofi, jer ništa ne vrede znanje o svojoj zemlji ako goste ne možete da oborite znanjem o njhovoj. Na primer:
            Muzika je u antičkoj Grčkoj bila veoma cenjena. Smatrala se darom bogova. Njeno ime potiče od reči Muses, koja se odnosi na boginje, ćerke vrhovnog grčkog boga Zevsa i boginje Mnemozine. Bilo ih je 9, a predvodio ih je bog Apolon. Muze su bile zaštitnice pesništva, umetnosti i nauke i verovalo se da inspirišu pesnike, slikare i muzičare.                       

            A sada zamislite tri Grčka para srednjih godina koja ovo slušaju. Oni dolaze u Srbiju za Uskrs i vodim ih u razgledanje. Svi ozbiljni, pažljivo slušaju, Grkinje su uvek doterane i elegantne, dok Grci nose kese iz šopinga koje su upravo završile, jer su našle da su ovdašnje tašne jeftinije nego u Grčkoj. Baš čudno, mi svu kožu kupujemo u Grčkoj, ali neka im bude. Ko će razumeti žensku logiku!
            Tura je protekla rutinski i kada smo se rastajali, ja sam im rekla da svake godine sa porodicom idem u Grčku i da se tamo osećam kao kad kuće. Oni su mi odgovorili, verovatno umesto bakšiša, da je Grčka prelepa zemlja ali, nažalost, okupirana Grcima, koji sa sobom nose teret antičke prošlost,  i u školi ih uče da je to jako važno za sadašnjost i budućnost,  i da im svi drugi zavide na tome. I kada Grci shvate da druge baš briga za nas, padnemo u depresiju, ali u hrani pronalazimo spas. Počinjemo da jedemo, postajemo debeli, koristimo razne preparate za mršavljenje, ali ne pomaže. Ali, mi postajemo srećni i tako debeli ponovo mislimo da svi drugi Evropljani mogu da nas poljube u debelo dupe, i tako u krug.
Pitaju me da li Srbija želi da bude članica EU? Pri tome, sami daju odgovor svo šestoro u glas, samo se smenjuju,
            Ne, ne, nemojte da uđete u EU, jer to je način da se uzme novac od glupih Evropljana.
Naši političari su sinovi pastira koji su ubeđeni da su naslednici Perikla i ostalih za koje nisu ni čuli, ali znaju da ih ostali Evropljani poštuju, tako se gradi lokalno dostojanstvo.
Dok ih slušam, setila sam se saveta iz ženskih časopisa: Nema koristi ako ste mudrac među budalama i zdrav među ludacima! Kuku meni, šta da kažem sada da budem interesantna u društvu?!
            Panta rei- Sve teče! Heraklit, kako sam ponosna na sebe! To je jedino što sam mogla da se setim u tom trenutku.
            I mi ovde, u Srbiji, imamo pastire, klovnove, dvorske lude ali, u suštini, zemlja smo seljaka na brdovitom Balkanu, gde se svi prave da najbolje sve  znaju i da su najpametniji. To, u suštini, nije tako jer nigde ne putujemo (vi ste barem došli u Srbiju da kažete koju ovde) ali branimo svoje dostojanstvo, praveći se da nas to ne dotiče. Kada bolje razmislim, teško je biti mudar sa ovim Grcima. Kada sam se rastala od njih, setila sam se šta je sve trebalo da kažem, ali kasno Marko na Kosovo stiže!. Tako da,  posle ovog iskustva,  znam kako ću sa sledećim gostima iz Grčke.

Нема коментара:

Постави коментар